دستکاری شماره‌ها به کمک Translation Profile در روتر سیسکو

 در روترهاي سيسکو، مي‌توانيد با استفاده از Translation Profile (پروفايل ترجمه) شماره‌ها را دستکاري کنيد. Translation Profile يک مجموعه از دستورات است که به شما امکان مي‌دهد تغييراتي را بر روي شماره‌ها و سيگنال‌هاي تلفني اعمال کنيد.

براي استفاده از Translation Profile در روتر سيسکو، شما بايد مراحل زير را دنبال کنيد:

  • ايجاد يک Translation Profile: با استفاده از دستورات مربوطه، يک Translation Profile ايجاد کنيد. در اين مرحله، شما مي‌توانيد تغييرات مورد نياز را بر روي شماره‌ها اعمال کنيد. برخي از تغييرات ممکن عبارتند از: افزودن پيش‌شماره، حذف پيش‌شماره، تغيير شماره مقصد، تغيير نام کاربري و موارد ديگر.
  • تعريف يک Dial-peer: براي اعمال Translation Profile بر روي شماره‌ها، شما بايد يک dial-peer تعريف کنيد و در آن Translation Profile را مشخص کنيد. Dial-peer نقطه قرارگيري مکالمات تلفني را مشخص مي‌کند و با استفاده از دستورات مربوطه، شما مي‌توانيد Translation Profile را به dial-peer ارتباط دهيد.
  • اعمال Dial-peer بر روي Voice Interface: بعد از تعريف dial-peer، بايد آن را بر روي واسط صوتي (voice interface) مربوطه اعمال کنيد. با استفاده از دستورات مربوطه، voice interface را مشخص کرده و dial-peer را به آن اختصاص دهيد.

با اعمال اين تنظيمات، هنگامي که تماسي روي روتر سيسکو وارد مي‌شود، Translation Profile اعمال مي‌شود و تغييرات مورد نظر بر روي شماره‌ها اعمال مي‌شود. اين به شما امکان مي‌دهد تا بر اساس نيازهاي خود، شماره‌ها را تغيير داده و سفارشي کنيد.

بيشتر بدانيد:

روتر سيسکو مدل Cisco 888-SEC-K9

Comments

Popular posts from this blog

🛑سوئیچ سیسکو مدل WS-C3850–12XS-E:

🔷 ماژول سیسکو مدل SPA-5X1GE-V2:

🔰 پروتکل STP چیست؟ کاملترین معرفی Spanning Tree سیسکو