کارت گرافیک سرور با گارانتی و قیمت مناسب :

 

 کارت گرافیک چیست:

کارت گرافیک یکی از مهم‌ترین قطعات سخت‌افزاری  در کامپیوتر و لپ‌تاپ است. امروزه در عصر تکنولوژی به گرافیک توجه بسیاری در جهت‌های گوناگون از جمله طراحی، گیمینگ، رندینگ و … می‌شود. تمام کارت گرافیک‌های موجود در بازار تجهیزات شبکه به‌وسیله کمپانی بزرگ انویدیا (Nvidia) و AMD طراحی و تولید می‌شوند. کارت گرافیک یک قطعه سخت‌افزاری است که مسئولیت رندر کردن داده‌های گرافیکی با بالاترین کیفیت بر روی نمایشگرها را بر عهده دارد. به‌طورکلی کارت گرافیک یک کارت توسعه‌ای برای سیستم‌ها است که وظیفه ارائه و نمایش تصاویر با بهترین کیفیت بر روی نمایشگرهای کامپیوتر‌ها و لپ‌تاب‌ها را برعهده دارند.

انواع کارت گرافیک:

به صورت کلی کارت گرافیک‌ها به دودسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از: کارت گرافیک آنبورد و کارت گرافیک مجزا که در این قسمت به بررسی آن می‌پردازیم.

  •  کارت گرافیک on board  یا آن بورد و یا مجتمع:

کارت گرافیک on board یا مجتمع معمولاً به صورت یش فرض بر روی بیشتر کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها وجود دارد. این مدل از کارت گرافیک‌ها به‌صورت مجتمع یا پیوسته و یکپارچه با پردازند‌های مرکزی یا CPU ساخته شده‌اند. در حقیقت زمانی که یک کامپیوتر را خریداری می‌کنید سی‌پی‌یو به‌صورت پیش‌فرض این مدل از کارت گرافیک را دارد.

کارت گرافیک آن بورد به پردازنده مرکزی چسبیده است. تمام برندهای معتبر تولیدکننده لپ‌تاپ و CPU یک کارت گرافیک مجتمع بر روی سیستم خود قرار می‌دهند چرا که ممکن است محصول نهایی دارای کارت گرافیک مجزا نباشند. به همین دلیل مسئولیت رندر کردن تصویر بر عهده کارت گرافیک ON BOARD خواهد بود.

با استفاده از این کارت گرافیک آنبورد لپ‌تاپ و بدون یک کارت گرافیک جدا توانایی انجام تمام کارهای مورد نظرتان را دارید و فقط در هنگام گیمینگ و انجام کارهای گرافیکی سنگین نیاز به کارت گرافیک مجزا خواهید داشت.

  • کارت گرافیک Discrete یا مجزا:

کارت گرافیک مجزا برخلاف کارت گرافیک آن بورد، یک قطعه مجزا هستند که بر روی مادربورد سیستم سوار می‌شوند. این کارت گرافیک‌های مجزا دارای قدرت بیشتری هستند و تصاویر را باکیفیت بیشتری پردازش می‌کنند و به‌صورت کلی بر سرعت سیستم تأثیر می‌گذارد.

این کارت گرافیک‌ها دارای قیمت بالایی هستند و مناسب برای همه افراد یا همه کاربری‌ها نیست.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم کارت گرافیک آن بورد قابلیت انجام تمامی کارهای مهم و اصلی یک سیستم را به‌خوبی اجرا می‌کند؛ اما برای انجام کارهای بیشتر و سنگین‌تر نیاز به کارت گرافیک مجزا دارید. کارهایی مثل بازی‌کردن، تدوین ویدئو ها، ادیت کردن، خروجی گرفتن از فیلم‌ها و ویدئو ها و … به طور یقین می‌توان گفت نیاز به کارت گرافیک مجزا دارند. در نتیجه برای انجام این کارها کارت گرافیک مجزا یکی از بخش‌های مهم یک سیستم می‌شود.


لینک خرید : 

کارت گرافیک سرور

Comments

Popular posts from this blog

🛑سوئیچ سیسکو مدل WS-C3850–12XS-E:

🔷 ماژول سیسکو مدل SPA-5X1GE-V2:

🔰 پروتکل STP چیست؟ کاملترین معرفی Spanning Tree سیسکو